صفحه رسمی تیم ما در وب - گروه بازی سازی و آموزشی استودیو ربات گیمز

۲ مطلب در دی ۱۳۹۶ ثبت شده است

تایخچه انجین گیم میکر

گیم میکر نرم‌افزاری برای بازی سازی در سیستم عامل ویندوز و مک است که توسط مارک اٌورمارس (Mark Overmars) با زبان برنامه‌نویسی دلفی ارائه شده است. این نرم‌افزار در حال حاضر توسط یویوگیمز (Yoyo Games) توسعه و ارائه می‌شود . یویوگیمز شرکت نرم‌افزار سازی است با دخالت اورمارس . گیم میکر به کاربرانش اجازه می‌دهد تا بازی‌هایرایانه‌ای خود را به سادگی ارائه دهند . آخرین نسخه کامل ارائه شده از گیم میکر برای ویندوز نسخه ۸٫۱ در ژانویه ۲۰۱۱ (دی ۱۳۹۰) است و نسخه ۷ برای سیستم عامل مک در آگست ۲۰۱۰ . از نسخه ۱۹۹۹ گیم میکر ارتقاء های زیادی یافت از جمله امکان استفاده در کارهای سه بعدی و ارائه فضای وب برای آپلود بازی‌های ساخته شده توسط کاربران . حال یویوگیمز درحال کار بر روی نسخه‌ای جدید از گیم میکر با نام‌های (اچ تی ام‌ال ۵ (html 5)) و استودیو است که کار را برای کاربران آندروید و مک و ... راحت می‌سازد .

محصولات یویوگیمز:

  • گیم میکر برای مک
  • گیم میکر استاندارد
  • گیم میکر HTML۵
  • گیم میکر استودیو
  • گیم میکر مستر (آخرین نسخه ی فعلی گیم میکر و کاملترین نسخه ی گیم میکر که برای اندروید ٬ آی او اس ٬ اچ تی ام‌ال 5 ٬ مک ٬ ویندوز خروجی میگیرد)

گیم میکر طراحی شده تا به کاربران اجازه دهد تا به راحتی بازی‌هایشان را بدون نیاز به یادگیری کامل زبان‌های برنامه‌نویسی مثل سی پلاس پلاس (C++) یا جاوا است . گیم میکر از سیستم بگیر و بکش (drag and drop) استفاده می‌کند و اجازه می‌دهد تا آن‌ها بازیشان را با آیکن‌های ساخته شده شبیه‌سازی کنند و بسازند . این آیکن‌ها همان اتفاقات یا اکشن‌های گیم میکر است که در بازی اتفاق می‌افتد . مثل حرکت و نقاشی‌های ساده و پایه و ... کاربران خود نیز توانایی ساخت اکشن و کتاب‌خانه‌هایی برای گیم میکر را با نرم‌افزار اکشن ساز (library maker) دارند . برای آن دسته از افرادی که توانایی و استعداد برنامه‌نویسی را دارند گیم میکر زبان برنامه‌نویسی را داراست درون خود با نام زبان برنامه نویسی گیم میکر (gml) که اجازه‌ی ساخت بازی‌های حرفه‌ای تری را با این نرم‌افزار می‌دهد . گیم میکر اجازه می‌دهد که کاربر سبک‌های مختلف بازی را مثل پلتفرم و تیراندازی اول‌شخص و سوم‌شخص و بازی‌های آنلاین و شبیه سازی و ... بسازد .

نسخه های مختلف گیم میکر:

گیم میکر :

  • لایت
  • پرو (البته باید این نسخه را از یویوگیمز بخرید)
  • استادیو (رایگان)
  • اچ تی ام‌ال 5
  • پروفشیونال
  • مستر
نقایص نسخه خریداری نشده گیم میکر عبارتند از:
  1. نبود امکان استفاده از فایل‌های دی ال ال یا dll
  2. نبود سیستم پارتیکل (سیستمی از افکت‌ها مثل دود و باران و ...)
  3. نبود امکانات حرفه‌ای در طراحی
  4. نبود طراحی و کدهای ساخت بازی سه بعدی
  5. نبود امکان ساخت بازی آنلاین چند نفره
  6. نمایش لوگوی گیم میکر در اول بازی
  7. محدودیت در تعداد منابعی که در بازی به کار برده می‌شوند

_________________________________________________________________

زبان گیم میکر (gml) زبان کدنویسی در گیم میکر است . این زبان ترکیبی از زبان‌های c ، c++ ، java است . گیم میکر زبان برنامه نویسیشیء گرا دارد . این زبان آرام‌تر از زبان‌هایی مثل دلفی و سی پلاس پلاس است . امکان استفاده از دی ال ال (dll) در گیم میکر اجازه‌ی استفاده از زبان‌های زیر را به گیم میکر می‌دهد :



منبع: www.fa.wikipedia.org
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

نفس گیر،بازی جدید تیم ربات گیمز

روژه نفس گیر، یک بازی در سبک ماجرایی بوده و طرح، مدیریت، داستان پردازی و کار ساخت آن توسط گروه ربات گیمز انجام خواهد شد. در این صفحه، اطلاعات مختصری از این طرح را مشاهده خواهید کرد.


داستان بازی، هنوز به شکل کامل تعریف نشده ولی خلاصه ای از آن را به شما توضیح خواهیم داد.

نفس گیر، یک مأمور مخفی اداره شهربانی را روایت میکند که به دلیل وظیفه بسیار مهم و حیاتی خود، دچار گرفتاری های زیادی خواهد شد. به عبارت دیگر حل مشکلات و تعقیب و گریز های متنوع در پروژه میتواند بازیکن را به خود برای ادامه دادن، جذب کند. طرح اصلی ساخت نفس گیر، ساخته ذهن علی ستاری است و قسمت مهمی از ساخت آن، توسط محمدحسین بزرگ انجام خواهد شد.


این گیم برای سیستم اندروید و در اپیزود های متفاوت انتشار خواهد یافت. به احتمال زیاد این بازی در "مایکت" برای منتشر شدن قرار خواهد گرفت. توجه داشته باشید که Breath Stuck با موتور Game Maker Studio ساخته میشود، پس سبک دقیق بازی ماجرایی - 2D - خواهد بود. البته صحنه های شوتر 2D نیز در نفس گیر قرار خواهد گرفت.


بازی در اپیزود های مختلف و متصل به یکدیگر {با توجه به داستان} در سری های مختلف ساخته میشود. چند خروجی ناقص از بازی تا الآن گرفته شد که البته نتیجه مطلوبی را دارا نبود. فعلا بر گرافیک آن به شکل پراکنده کار میشود، ولی تاریخ شروع ساخت اصلی به احتمال زیاد خرداد سال 1397 خواهد بود


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰