به تازگی چند نفر از دوستان در طرح یک موتور بازی سازی هستند. همچون گیم میکر-که جهت ساخت بازی های 2 بعدی، طرفداران زیادی دارد. توت فرنگی که نام این انجین درحال ساخت ایرانی هست، باید بتواند در مقابل گیم میکر، سخن هایی برای گفتن را دارا باشد. اما ما می توانیم با حمایت از سازندگان این نرم افزار، هم باعث پیشرفت صنعت انجین در ایران شویم و هم این که باعث شکوفایی و پررنگ تر شدن موتور های بازی سازی ایرانی بین گیم میکر ها شویم.

متن زیر حاوی سخنی از یکی از دو سازندگان موتور هست:

 

 


به نام خدا.
کوشا عابدینی نسب هستم طراح و سازندۀ موتور بازی سازی توت فرنگی
در طول چند سال گذشته همواره نیاز به وجود یک موتور بازی سازی ایرانی احساس شده است.
موتور های بازی سازی خارجی معمولاً مشکلات زیادی برای کاربران ایرانی ایجاد می کنند از جمله عدم پشتیبانی از زبان فارسی و یا مشکلات مربوط به بحث تحریم و...
از این رو تصمیم گرفتم تا با ساخت یک موتور بازی سازی دو بعدی ایرانی گام نخست را در این زمینه برداشته و کمکی هرچند ناچیز به جامعۀ بازی سازان ایرانی کرده باشم.

برخی از امکانات و خصوصیات موتور بازی سازی توت فرنگی:
- موتور بازی سازی دو بعدی
- نوشته شده در زبان برنامه نویسی #C
- ساختار جزء محور (Component Based) مانند موتور بازی سازی یونیتی (Unity)
- نگارش سایه زن (Shader) های سفارشی
- استفاده از رابط های DirectX و OpenGL
- قابلیت خروجی به تمام پلتفورم های دسکتاپ پشتیبانی شده توسط Mono مانند Windows ,Linux , Mac OS X
- خروجی به Android
- خروجی به HTML5 با بهره گیری از WebGL (در دست ساخت)
- پخش فایل های صوتی با فرمت wav و ogg
- پشتیبانی کامل از زبان فارسی (وصل حروف به صورت خود کار بدون نیاز به فارسی ساز)

 

 

فیلم زیر تصویری نیمه کاره را از محیط این انجین نوپا نشان میدهد.

 

 

 
 

مدت زمان: 34 ثانیه