صفحه رسمی تیم ما در وب - گروه بازی سازی و آموزشی استودیو ربات گیمز

۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

آموزش ساخت سیستم تایمینگ در گیم میکر

آموزش ساخت سیستم تایمینگ در گیم میکر


ساخت سیستم تایمینگ در گیم میکر

ما از متغیر ها استفاده های فراوانی می کنیم. یکی از کاربرد های مفید آن ها در زمینه بازی سازی، ساخت و ایجاد یک سیستم تایمینگ (Timing) است.

در همه بازی های موجود، میزانی از زمان برای رسیدن به هدف برای کاراکتر پلیر تعیین می شود. به طوری که اگر دیر تر موئد تعیین شده به هدف برسید یا زمان برای این کار تمام شود، مرحله متوقف شده و داده های بازی از اول تکرار می شوند. (مرحله از ابتدا آغاز می شود).


در این کلیپ آموزشی جداگانه، شما یاد می گیرید که چطور، با استفاده از این متغیر ها یک سیستم ساده تایمینگ را در پروژه خود پیاده سازی کنید. در صورت درخواست، سورس ساخته شده با این آموزش برای دانلود قرار می گیرد.



تماشای ویدئوی آموزشی در آپارات

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

متغیر ها؛ مفید یا پیچیده؟

متغیر؛ مفید یا پیچیده؟

متغیر چیست؟

در دنیای کامپیوتر، مبحث بسیار مهمی به اسم "متغیر" وجود دارد. که معمولا به زبان لاتین به آن VAR گفته می شود. حال میخواهیم به زبان ساده، در این مطلب شما رو با این موضوع آشنا کنیم.



استفاده از کامپیوتر و سیستم عامل و نرم افزار و به طور کل تکلونوژی، بدون متغیر ممکن نیست. متغیر مثل ظرفی خالی است که کاربردی ندارد. ولی وقتی که در آن چیزی بریزیم قابل استفاده می شود. این ظرف ویژگی های منحصر به فرد دارد، مثل شکل، جرم، اندازه، رنگ، حجم، جنس آن و ویژگی های دیگر.
این ظرف برای منظور خاصی استفاده می شود. یعنی به طور مثال، در لیوان برنج نمی ریزند و هیچ وقت در ظرف پلوخوری، نوشابه ریخته نمی شود. پس از اینجا در میابیم که متغیر ها نیز همانند این دو مثال، قابلیت های خود را دارند. و در همه زبان های برنامه نویسی از متغیر استفاده می شود.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰